Logo trends voor 2019

Logo trends voor 2019

Is je bedrijf toe aan een nieuw logo? Laat je dan inspireren door de logo trends van 2019!

De 80’s komen terug

Wat eens oud was, wordt weer nieuw. Geen schoudervullingen of neon broeken, maar reken op krachtige kleuren, opvallende patronen en scherpe vormen. Deze logo’s zullen vaak gebruikt worden voor bedrijven met een jongere doelgroep, zoals Millennials. Deze logo’s zijn vaak “fun” en “memorable”. Iets wat goed bij deze doelgroep past. 

Semi-Flat Logo’s

Een manier om uitblinken is om je logo een driedimensionaal gevoel te geven. Dit jaar zullen we steeds meer logo’s zien die een lichte schaduw toevoegen aan een plat ontwerpt. Hierdoor lijkt het alsof de logo’s van de pagina’s afkomen. Vooral bedrijven die alleen online werken, zullen deze logo’s meer gebruiken. 

Logo animaties

Je ziet ze steeds meer: logo animaties. In 2019 verwachten we dat stilstaande logo’s steeds meer geanimeerd worden. Ongeacht je branche of industrie, deze trend zal iedere bedrijf overwegen. Behalve dat bewegelijke logo’s modern en aantrekkelijk zijn, hebben ze ook nog een andere functie, namelijk: brand optimalisatie. Als bedrijf kan logo animaties je brand een stapje verder helpen. Een geanimeerd logo is een moderne en dynamische manier om je bedrijfskarakter te tonen, waardoor je bedrijf zeker opvalt. Bijvoorbeeld: een kindvriendelijk logo voor kinderen en een zakelijker animatie voor B2B.

Logo’s met een gradiënt

Logo’s met een kleurverloop worden steeds populairder. Deze logo’s gebruiken verschillende kleuren die in elkaar overvloeien. Doordat verschillende kleuren in elkaar overvloeien krijg je nog een uniekere kleuridentiteit, dan wanneer je éénkleur kiest. Een platte kleur oogt eenmaal saaier. Een logo met een gradiënt daarentegen oogt veel speelser, moderner en aantrekkelijker.

Authentieke logo’s

Handgetekende logo’s worden trendy. Deze logo’s zijn geweldig voor bedrijven die echt iets unieks en vintage willen. In een wereld waar alles digitaal is, verwachten we in 2019 een ‘push back’ met logo’s die een vintage gevoel geven. Denk aan dunne lijnen, geschreven fonts, natuurlijke kleuren. Deze logo’s zijn perfect voor kleine bedrijven die klanten een gevoel van echtheid en authenticiteit willen geven.